09177638851

ماشین آلات ساخت و ساز بر مبنای هوش مصنوعی

ماشین آلات ساخت و ساز بر مبنای هوش مصنوعی

ماشین آلات مستقل , کمک ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی , عملکرد ار راه دور و باکت های شفاف همه بخشی از نمایشگر نو آورانه هستند.
شرکت DEVELON (Doosan سابق) چشم انداز خود را برای آینده ساخت و ساز در نمایشگاه اخیر
Consumer Electronics Show (CES) در شهر لاس وگاس پرده برداری کرد, جایی که ماشین ها می توانند خودشان کار کنند و هیچ گاز یا آلاینده ی مضری منتشر نمی کنند.
شرکت DEVELON با یک بیل مکانیکی آینده نگر 15 فوتی در کنار در ورودی غرفه DEVELON در CES 2024 از بازدیدکنندگان استقبال کرد که نشان دهنده ایده DEVELON در مورد ماشین آلات ساخت ساز آینده است.
این بخش از مجموعه مفهومی X2 این برند است که از یک بیل مکانیکی و یک بولدوزر تشکیل شده است.
بارزترین ویژگی ماشین های نو آورانه , کابین یا عدم وجود آن است , زیرا که تجهیزات کاملا بدون سرنشین و مستقل طراحی شده اند.

این ماشین ها علاوه بر عملکرد کاملا مستقل , دارای ویژگی های ایمنی مانند تشخیص اشیا یا انسان و عملکرد توقف اضطراری هستند تا خطر را برای کارگران در محل به حداقل برسانند.
ماشین ها همچنین کاملا برقی هستند و به اپراتور ها اجازه می دهند در محیط بدون آلایندگی و نویز کار کنند.
علاوه بر ماشین ها , DEVELON چندین نو آوری خود را نیز به نمایش گذاشت که شامل کاهش برخورد هوشمند با سنسور فیوژن بود که با شناسایی خودکار افراد و اشیا در محدوده خاصی از بیل مکانیکی , ایمنی را در محل افزایش می دهد.
بیل مکانیکی این کار را با استفاده از ترکیبی از دوربین ها و فناوری هوش مصنوعی انجام می دهد و هنگامی که موانع شناسایی می شوند , هشدارهای دیداری و شنیداری قبل از کاهش سرعت دستگاه تا توقف کامل فعال می شوند تا از تصادف جلوگیری شود.

نوآوری دیگری که به نمایش گذاشته شد X-Agent بود که یک راه حل کمکی ماشینی مبتنی بر هوش مصنوعی برای بیل مکانیکی , لودر چرخ , ADT و سایر تجهیزات ساختمانی است. این فناوری اطلاعات تجهیزات , محیط سایت . برنامه کاری را با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص داده و قضاوت می کند و راهنمایی های بهینه عملکرد دستگاه را به اپراتور ارائه می کند, بنابراین در زمان و هزینه صرفه جویی می کند.
در بخش دیگری از نمایشگر جامع DEVELON در CES 2024 , این شرکت فناوری نو آورانه عملیات از راه دور خود را برا اساس دو قلو های دیجیتال ارائه کرد.
برای نمایش نحوه عملکرد این فناوری , یک اپراتور در غرفه ای در لاس وگاس از راه دور یک لودر چرخ دار را در نزدیکی آتلانتا , جورجیا , در حدود 3000 کیلومتر دورتر راه اندازی کرد.

باکت شفاف نیز بخشی از این نمایشگاه بود , مفهومی که برای اولین بار در سال 2021 ظاهر شد. در حالی که باکت فیزیکی در واقع شفاف نبود. فناوری DEVELON ار دوربین های نصب شده در بالا و پایین باکت برای ضبط تصاویر از جلوی باکت استفاده می کند. دستگاه سپس پردازنده سیستم به طور خودکار ورودی های دوربین را در یک تصویر واحد تنظیم می کند که باعث می شود باکت در مانیتور داخل کابین شفاف به نظر برسد.


این فناوری در واقع به گونه ای طراحی شده است که نقاط کور جلوی دستگاه را به حداقل برساند و به اپراتورها این امکان را می دهد تا وظایف خود را با اطمینان بیشتری انجام دهند و بدانند که می توانند هرچیزی را که در مقابل دستگاه قرار دارد , حتی با باکت بلند شده ببینند.
اگر چه تجهیزات خودران هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند, DEVELON امیدوار است با ایجاد مشارکت با شرکت هایی مانند Gravis Robotics , Google , صنعت ساخت و ساز را در این زمینه رهبری کند.
در حرکت رو به جلو , این شرکت اتوماسیون کارهای پیچیده مانند درجه بندی سه بعدی با اتصال شیب دار , بهینه سازی فرایند ها برای افزایش بهره وری تا 60 درصد را در نظر دارد.

ترجمه پویا شاهی (تیم ترجمه شرکت آسان ماشین آلامتو)

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 33621776-076 تماس حاصل فرمایید