09177638851

آشنایی با کوچکترین بیل مکانیکی جهان

آشنایی با کوچکترین بیل مکانیکی جهان

معمولا وقتی نام بیل مکانیکی به گوش ما می‌خورد، ذهن ما به سمت اجسامی ‌غول پیکر با باکت‌هایی عظیم الجثه سوق پیدا می‌کند. این موضوع چندان صحت ندارد چرا که در کمال ناباوری بیل‌های مکانیکی در بازار وجود دارند که اندازه آنها حتی از یک خودروی سواری نیز کوچک تر است!

این کوچک بودن برخی از بیل‌های مکانیکی سبب شده تا با کمک آن‌ها بتوان به انجام کارهای ظریفی مانند کندن جوب و یا آماده کردن زمین برای کشاورزی پرداخت. اما سوالی که در اینجا ممکن است برایتان پیش بیاید این است که به راستی یک بیل مکانیکی تا چه حدی می تواند کوچک شود؟

معرفی کوچکترین بیل مکانیکی جهان

از میان تمام شرکت‌های تولید کننده بیل مکانیکی، باز هم شرکت بزرگ کوماتسو به میان آمده و موفق به ساخت کوچکترین بیل مکانیکی دنیا شده است. این بیل مکانیکی رکورد دار، بیل مکانیکی کوماتسو مدل PC01 است که تقریبا می‌توان گفت جزو بیل مکانیکی‌های جدید شرکت کوماتسو محسوب می‌شود.

بیل مکانیکی کوماتسو مدل PC01، به دلیل کوچک بودن، نیرو و موتور چندان قدرتمندی ندارد ولی با این حال برای انجام فعالیت‌های کشاورزی، باغبانی، جداکردن ریشه درختان کوچک و یا کندن جوب گزینه بسیار مناسبی است.در ادامه به بررسی تخصصی تر این بیل مکانیکی و ویژگی‌های آن می‌پردازیم تا از نحوه کارایی آن مطلع شوید.

مشخصات کوچکترین بیل مکانیکی جهان

حال که به بررسی خلاصه وار و کوتاه در مورد این مینی بیل مکانیکی پرداختیم، نوبت به بررسی تخصصی و فنی تر مشخصات بیل مکانیکی کوماتسو PC01 می‌رسد. توجه داشته باشید که اندازه و معیار‌های بررسی شده در این بخش به طور کامل دقیق نیستند چرا که بسته به سال ساخت و قابلیت‌های اضافی بیل مکانیکی، این اعداد می‌توانند مقداری بسیار جزئی با واقعیت تفاوت داشته باشد:

نوع موتور: شامل یک موتور تک سیلندر HONDA GX160K1 است که مانند دیگر قطعات اصلی بیل مکانیکی در زیر صندلی قرار گرفته است. برای جلوگیری از داغ کردن این موتور نیز از یک خنک کننده کوچک استفاده شده است.
قدرت موتور: 3.5 اسب بخار(معادل 6 کیلووات)!
حجم باکت: حجم باکت این بیل مکانیکی بین 008 و 0.01 متر مکعب متغیر است. این میزان تقریبا از یک بیل معمولی مقدار کمی ‌بیشتر است.
حداکثر عمق حفاری: 1 متر
وزن کاری: تنها 300 کیلوگرم!
نوع کنترل: چرخش، حرکت و کنترل بازوی این بیل مکانیکی توسط سه اهرم که در جلوی راننده قرار گرفته است صورت می‌گیرد.
طول بازو: 0.5 متر
سرعت گردش به دور خود: 7 دور در دقیقه
حجم باک بنزین: 4.5 لیتر
حداکثر سرعت: 1.4 کیلومتر بر ساعت
اندازه‌ها:
طول: حدود 2 متر
عرض: حدود 6 متر
ارتفاع: 1.1 متر
با توجه به اندازه‌های گفته شده، این بیل مکانیکی حتی در عقب یک وانت نیز جا می‌گیرد!

سخن پایانی

در میان میکرو بیل ها و مینی بیل های موجود در ایران شرکت آسان ماشین آلامتو با دارا بودن گواهی نمایندگی رسمی از صنایع سنگین کارتر می‌تواند متنوع‌ترین محصولات را با بالاترین کیفیت به کشاورزان و پیمانکاران ارائه دهد .
از جمله این محصولات می‌توان به دو محصول جذاب
CT06
و
CT10
اشاره کرد
که در اینجا  می‌توانید بیشتر با آنها آشنا شوید

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 33621776-076 تماس حاصل فرمایید