09177638851

ساید شیفت لیفتراک

ساید شیفت لیفتراک

ساید شیفت – Sideshifters رایج ترین الحاقی برای لیفتراک است. سایدشیفت به نوعی از الحاقیه در لیفتراک گفته می شود که در آن هدایت و جابجایی عرضی بار هنگام تخلیه و بارگیری در لیفتراک توسط تغییر مکان شاخک ها بطور هیدرولیکی و هم زمان انجام میشود.
این الحاقی لیفتراک قدرت مانور دستگاه را بسیار بالا برده و باعث صرفه جویی در زمان میشود. ساید شیفت بر روی تمامی لیفتراک ها قابل نصب است و اجازه ی جابجایی جانبی چپ و راست شاخک ها از 100 تا 160 میلیمتر را میدهد.

ساید شیفتر لیفتراک به جک های هیدرولیکی گفته می‌شود که بر روی کفی ناخن لیفتراک نصب شده و امکان جابه جایی شاخک های لیفتراک را بدون دخالت دست و با اهرم نصب شده بر روی دستگاه فراهم میکند. به کمک این قطعه راننده می تواند بدون پیاده شدن و از طریق اهرم، فاصله بین ناخن ها را با توجه به سایز پالت تنظیم نماید.

مهمترین اهداف و مزایای استفاده از ساید شیفت ها:

  1.  برای کاهش زمان هندلینگ و بهبود قدرت مانور، بار را از یک طرف به طرف دیگر تغییر میدهند.
  2.  با حرکت شاخک ها به سمت چپ و راست سرعت بارگیری و تخلیه سریع تر میشوند.
  3.  با توجه به توانایی اضافه شده توسط ساید شیفت به لیفتراک استفاده از فضای محیط انبار را بهبود میبخشند.
  4.  با مانور کمتر لیفتراک و افزایش مانور پذیری آن باعث کاهش سایش و استهلاک در لیفتراک میشوند.
  5. با توجه به استفاده از قطعات برنزی نرم و هیدرولیکی باعث محافظت از کریج لیفتراک شده که با توجه به سایندگی کمتر میتوانند در محیط های به شدت خورنده مورد استفاده قرار گیرند.
  6.  به شما این امکان را می دهند که فقط با ۹ پیچ و مهره به راحتی با تمام دستگاه ها جابجایی سری خود را به یک موقعیت یاب شاخک تبدیل کنید.

برخی از محدودیت هایی که ساید شیفت برای لیفتراک ایجاد میکند:

مکانیسم تعویض جانبی سنگین است و بنابراین مقدار مشخصی از ظرفیت بالابر لیفتراک را اشغال می کند، بنابراین لیفتراک قادر به حمل بارهای سنگین نخواهد بود. شیفت کناری مرکز بار لیفتراک را تغییر میدهد، به این معنی لیفتراک ممکن است ظرفیت بالابری را کاهش دهد زیرا بار بیشتر از بین میرود. برای جلوگیری از فرورفتگی، باید ثبات جانبی را نیز به ویژه در ارتفاع در نظر گرفت.

ساید شیفت ها در چه مواردی استفاده میشوند:

  1.  جابجایی بارها در فضاهای تنگ و محدود
  2.  جا به جایی بار در فواصل کوتاه بدون حرکت کل لیفتراک
  3.  جهت برداشتن و یا گذاشتن پالت در قفسه های تنگ
  4.  کاهش مصرف سوخت با توجه به عدم حرکت کل لیفتراک

آیا یک لیفتراک دارای ساید شیفت می تواند باعث بهبود بهره وری شود؟

ساید شیفتها از اجزای لیفتراک هستند که به راننده امکان می دهند تا در هنگام کار با لیفتراک، شاخک حمل بار سنگین را به سمت چپ یا راست حرکت دهد. اگرچه این عملکرد ساده به نظر میرسد، اما برای مانورهای لیفتراک در فضاهای کم اهمیت بسیار مهمی دارد.

از ساید شیفتهای لیفتراک میتوان برای جابجایی بارهای سنگین در قفسهها بدون نیاز به جابجایی لیفتراک استفاده کرد. شیفت کناری میتواند بارهای راهروهای انبار را تنظیم کند که ممکن است با بلند کردن دستی خطرناک باشد.

امروزه بسیاری از ساید شیفت های کناری توسط سازندگان در لیفتراک تعبیه شده است تا در برداشتن و کاهش بارهای سنگین دقت بیشتری داشته باشند. اگر یک لیفتراک با شیفت جانبی همراه نباشد، میتواند به عنوان یک اتصال اضافی یا لوازم جانبی نصب شود.

برای بسیاری از اپراتورهای لیفتراک که به دنبال یک ارتقاء مقرون به صرفه هستند، اتصال ساید شیفت ارزش سرمایه گذاری را دارد. به جای پرداخت هزینه برای جایگزینی لیفتراک كامل -(که هزاران دلار هزینه دارد)- می توان از یک افزودنی تعویض جانبی برای بهبود سرعت و دقت بارگیری استفاده كرد. اگر تعویض لیفتراک در آینده نزدیک گزینه ای مناسب نباشد، یک ضمیمه تعویض جانبی با هزینه کم میتواند باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و بهبود بهره وری و ایمنی شود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 33621776-076 تماس حاصل فرمایید