09177638851

مقایسه لودر چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی

مقایسه لودر چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی

لودرها بطور وسیعی در کارهای ساختمانی برای حمل توده مواد (نظیر خاک و سنگ )، بارگیری کامیون ها، خاکبرداری ، حفاری و گاهی تسطیح (به عنوان بولدوزر ) بکار گرفته می شوند. بر خلاف اسکریپرها که به طور همزمان برای بارگیری و حمل استفاده می شوند، لودرها همواره باید به همراه ماشین های انتقال دهنده مانند کامیون ها به کار گرفته شوند.

لودر چرخ لاستیکی(Wheel loader)

لودر های چرخ لاستیکی دارای سرعت بالاتری نسبت به لودرهای چرخ زنجیری بوده و بسیار بهتر از آنها در زمین های سفت عمل می کنند. آنها می توانند در راه های ساخته شده حرکت و در فواصل نسبتاً کوتاه بدون نیاز به تریلر انتقال یابند. از جهت اندازه انواع گسترده تری نسبت به لودرهای چرخ زنجیری دارند و از این رو می توانند سازگارتر با نیازها انتخاب شوند و همچنین هزینه نگهداری آن ها در زمین های مرطوب و خاک های ماسه ای که خاصیت ساینده برای لودرهای چرخ زنجیری دارند، کمتر می باشد. فشار وارد بر زمین توسط لاستیک ها با تغییر میزان باد لاستیک قابل تغییر بوده، ولی به هر حال کارکردن توسط این لودرها در زمین های خیس و گل آلود به علت ایجاد فشار زیاد مشکل و ظرفیت باربرداری آنها در زمین های باتلاقی نسبت به نوع چرخ زنجیری، کمتر خواهد شد. البته زنجیرهای سیمی مخصوص جهت حفاظت لاستیک ها وجود دارد که می توان برای ازدیاد اصطکاک لاستیک ها از آن ها استفاد کرد.در زمین های سنگلاخی با سنگ های تیزگوشه امکان آسیب پذیری لاستیک ها وجود دارد، البته نوع جدیدی از لاستیک ها با آج های خیلی ضخیم تولید شده اند که امکان کار در مناطق سنگلاخی را فراهم می آورند. لودر های چرخ لاستیکی قدرت کشش کمتری نسبت به لودرهای چرخ زنجیری هم وزن خود دارا بوده و در نتیجه قدرت مفید آنها در کندن خاک ها و بالا رفتن یا پایین آمدن از شیب ها محدود می باشد. دستگاه های نوع چرخ لاستیکی که بر روی تراکتور کمرشکن نصب می شوند، می توانند مشخصات فرمانپذیری مطلوبی در جای کم داشته باشند. کمرشکن بودن لودر اجازه گرفتن زاویه ای تا ۳۵ درجه در صفحه افقی محور ماشین بین دو قسمت اصلی ماشین را فراهم می کند

لودر چرخ زنجیری (Crawler loader)

لودرهای چرخ زنجیری فشار کمی بر خاک زیر خود وارد می کنند. این نوع ماشین با داشتن مزایایی همچون شناوری خوب و قدرت کشش مناسب می تواند در زمین های نرم و با تلاقی که لودرهای چرخ لاستیکی در آن ها کارایی مناسبی ندارند بخوبی عمل نمایند. همچنین عملکرد این دستگاه ها بر روی زمین های سنگلاخی نسبت به نوع چرخ لاستیکی که به شدت ممکن است آسیب ببینند بسیار مناسب می باشد . لودرهای چرخ زنجیری طراحی مناسبی برای مانور در محیط های محدود دارند. نقل و انتقال این لودرها بین پروژه های مختلف، نیازمند تریلر است.

بیل چرخ لاستیکی قیمت بالاتری نسبت به نوع زنجیری دارد و سرعت حرکت آن با توجه به قدرت موتورشان محدود می باشد.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 33621776-076 تماس حاصل فرمایید