09177638851

لیفتراک برقی چیست؟

لیفتراک برقی چیست؟

همان طور که می دانید لیفتراک ها در سوخت های متفاوتی دارند. لیفتراک های دیزلی، بنزینی-گازی و برقی در بازار موجود هستند. در این مقاله می خواهیم درباره لیفتراک های برقی توضیح دهیم و همچنین معایب ، مزایای این نوع لیفتراک را بررسی کنیم .

تعریف کلی

قدرت لیفتراک برقی توسط یک موتور الکتریکی به جای موتور سوخت داخلی تامین می شود،این موتور الکتریکی قدرت خود را از باطری قابل شارژ موجود روی دستگاه می گیردشما باید 8 ساعت به طور کامل باتری لیفتراک برقی را شارژ کنید،در این صورت 8 ساعت می توانید از دستگاه استفاده کنید.لیفتراک های برقی در دو نوع 4 چرخ و سه چرخ می باشند که سه چرخ ها دارای مانور بیشتری نسبت به چهار چرخ هستند.

مزایای لیفتراک برقی

لیفتراک های برقی ماشین های ایده آل برای شرایط داخلی و انبارها هستند.عملا هیچ سر و صدایی به جز صدای لاستیک،بالابر و یا صدای چراغ هشدار ندارند. موتور های الکتریکی هیچ اگزوزی ندارند و مونوکسید کربنی برای اپراتورها و یا کارگران مجاور ایجاد نمی کند،در واقع با محیط زیست سازگارتر می باشند و در انبارهایی مثل انبار مواد غذایی باید حتما از این نوع استفاده شود.

با توجه به وزن کمتر باتری که خود همان باطری به‌عنوان وزنه تعادل عمل می‌کند اندازه کوچک‌تری دارند و بسیار روان‌تر حرکت می‌کنند.

هزینه شارژ باتری در تعرفه‌های ارزان کمتر از هزینه سوخت گاز و یا دیزل است.

لیفتراک‌های الکتریکی به‌طورکلی ساده‌تر از لیفتراک‌های موتور دیزل و گازسوز کار می‌کنند چون فقط یک پدال گاز و یک پدال ترمز دارند و دنده‌ای فارغ از اتومات یا دستی بودن ندارند.

هزینه‌های نگهداری و تعمیر و نگهداری لیفتراک‌های الکتریکی به میزان قابل‌توجهی کمتر از لیفتراک‌های دیزل و گازسوز است.

استاکر، کانتر بالانس، ریچتراک از انواع لیفتراک‌های برقی می‌باشند.

لیفتراک برقی

تعمیر و نگهداری لیفتراک برقی

این نوع دستگاه دارای قطعات متحرک کم تری نسبت به لیفتراک های موتوری می باشد.دارای قطعات مکنده مانند پیستون و میل لنگ به عنوان موتور احتراق داخلی نیست.هیچ خنک کننده رادیاتوری برای فلاشینگ و هیچ فیلتر موتوری وجود ندارد.این مایعات و فیلتر ها نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد که هزینه و وقت زیادی رو طلب می کند.لیفتراک برقی فقط نیاز به یک پریز برق AC و محیطی برای شارژ باطری نیاز دارد.

معایب لیفتراکت برقی

هزینه اولیه بالاتر به دلیل باتری و شارژر گران‌قیمت خود یک عیب بزرگ است.

همچنین امکان استفاده از آن‌ها در زمان شارژ وجود ندارد، مگر اینکه یک دست باطری اضافی تهیه شود،که این امر خود به هزینه اضافه میکند.

لیفتراک‌های الکتریکی نیاز به یک سطح صاف برای کارکردن دارند. استفاده زیاد از حد در سطوح شیب‌دار شارژ باتری را به‌سرعت کاهش می‌دهد، اما می‌توان با تهیه باتری قوی‌تر این مسئله را عیب تلقی نکنیم.

کارکرد لیفتراک برقی در مناطق شرجی هنوز هم یک مسئله است زیرا آب‌وهوای مرطوب باعث مشکلاتی در سیم‌کشی و قطعات الکتریکی می‌شود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 33621776-076 تماس حاصل فرمایید