09177638851

جدیدترین ماشین ­آلات کشاورزی

جدیدترین ماشین ­آلات کشاورزی

در دنیای امروز با توجه به افزایش جمعیت جهان نیاز به محصولات کشاورزی بیشتر و بیشتر می شود و دیگر نمی توان از روشهای قدیمی که سخت و هزینه بر هستند استفاده کرد. هر روزه دستگاه های جدید برای کمک به کشاورزی ساخته می شوند که کارها را بسیار سریعتر و با هزینه کمتر انجام می دهند . در اینجا می خواهیم چند مورد از جدیدترین دستگاه های برداشت محصول را به شما معرفی کنیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

ماشین های برداشت محصول:

  • دستگاه حفار لرزاننده ­ی بادام زمینی
  • دستگاه برداشت زیتون
  • دستگاه جمع آوری سیب زمینی
  • دستگاه رباتیک برداشت کاهو
  • دستگاه جداکننده هویج

دستگاه حفار لرزاننده ­ی بادام زمینی

دستگاه لرزاننده ی بادام زمینی [non inverter peanuts digger shaker] یک دستگاه منحصر به فرد برای برداشت بادام زمینی است که توسط موسسه مهندسی-کشاورزی ARO طراحی و توسط کارگاه اسرائیلی “Agromond”  ساخته شده است . این دستگاه، محلی که بادام زمینی ها در آن قرار دارند را حفر می کند و به آرامی بادام زمینی ها را از سطح زمین جدا می کند و اگر بادام زمینی ها با شاخ و برگ پوشانده شده باشند آنها را تمیز می کند . مزیت اصلی این دستگاه نسبت به مدلهای مشابه قدیمی در برداشت سالم تر بادام زمینی ها است حتی در زمانی که آب و هوا مساعد نباشد و همینطور این دستگاه ظرفیت برداشت بسیار بالاتری نسبت به مدلهای قدیمی تر دارد که این امر هم باعث کاهش میزان تلفات بادام زمینی شده است .

برداشت بادام زمینی

دستگاه برداشت زیتون

برداشت زیتون از روی درخت کار بسیار دشواری است ، تا همین اواخر این میوه های روغنی توسط کارگران در یک روند پر چالش برداشت می شدند . اکنون کشاورزان می توانند با استفاده از دستگاه برداشت زیتون این کارها را بسیار راحتتر و کم هزینه تر انجام دهند . این دستگاه درخت زیتون را تکان می دهد تا زیتون ها از درخت جدا شوند سپس آنها را در یک مکان متمرکز کرده و جمع می کند . در تصویر زیر می توانید دستگاه برداشت زیتون را ببینید.

دستگاه برداشت زیتون

دستگاه جمع آوری سیب زمینی

این ماشین سیب زمینی را از دل خاک بیرون آورده و خاک های اطراف آن را کنار میزند.هرچند عملکرد این ماشین در مقیاس کم می باشد اما به سرعت خاک ها را کنار زده و مشکلات برداشت سیب زمینی را کاهش میدهد. در تصویر زیر ماشین کوچک مقیاس برداشت سیب زمینی آورده شده است اما می توان از همین تکنولوژی در قطعات تراکتور استفاده کرد و از آن برای برداشت سیب زمینی در مقیاس وسیع استفاده نمود.

برداشت سیب زمینی

دستگاه برداشت کاهو

HOOVER XL یک ماشین قدرتمند برای بیرون کشیدن بقایای محصول و برگ ها از روی زمین می باشد.این ماشین ۴ چرخ گردان داشته و آسپیراتور یا کِشَنده با میله های برش دهنده ی جانبی و متغیر فیت شده است بنابراین مشکلات برداشت کاهو را کاهش می دهد.

به طور خلاصه تمام این ماشین آلات مدرن کشاورزی برداشت محصول را افزایش خواهند داد و به واسطه ی کاهش دخالت انسان در برداشت محصول و افزایش راندمان، به پیشرفت اقتصاد کشور کمک خواهند کرد.مهم نیست این ماشین آلات چقدر بروز و پیشرفته باشند اما در آینده ی کشاورزی جهان موثر خواهند بود.

دستگاه رباتیک برداشت کاهو

دستگاه جداکننده هویج

ماشین برداشت هویج خیلی از ماشین برداشت سیب زمینی متفاوت نمی باشد اما برداشت محصول را به واسطه ی فرو رفتن عمیق تر در اعماق خاک از لابه لای ریشه ها آسان تر می کند. است. برداشت کننده های هویج، بالابرهای تاپ یا لیفتراک های اشتراکی [top lifters or share lifters]  هستند و ممکن است بر تراکتور سوار شوند. همچنین می توانند در پشت تراکتور حرکت کنند یا خودران باشند. دستگاه بطور معمول بین یک تا شش ردیف هویج به طور هم زمان برداشت می کند.

برداشت هویج

واگن ­های فیدر

واگن مخلوط کن یا فیدر رژیم غذایی، یک ماشین مخصوص کشاورزی است که برای وزن گیری دقیق ، مخلوط کردن و توزیع جیره کل (TMR) برای حیوانات مزرعه شامل نشخوار کنندگان، به ویژه گاو و معمولاً گاوهای لبنی استفاده می شود.

واگن ­های فیدر

دریل بذر

دریل بذر برای قرار دادن بذرها در عمق خاص و با فاصله گذاری مناسب استفاده می شود در این روش بهترین فاصله بذرها رعایت می شود و از هدر رفتن بذرها به خاطر خوردن پردندگان و حیوانات یا خشک شدن به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب جلوگیری می شود . با استفاده از این دستگاه می توان عملکرد محصول (بذر برداشت شده نسبت به بذر کاشته شده) را نسبت به بذر پاشی دستی تا 9 برابر بهبود بخشید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 33621776-076 تماس حاصل فرمایید